poniedziałek, 28 grudnia 2015

Zasypało...

... ale nie śniegiem (niestety!), a ciekawymi projektami. Co oczywiście jest bardzo pozytywne, ale nie miałam czasu na pisanie, nawet na skończenie którejś z tych z dawna rozpoczętych notek.

 Zaczynam np. działać z takim koczowniczym zestawem (i na pewno o nim napiszę więcej):

Już nie mogę się doczekać, aż przyjdzie jedwab na obszycia :)

A w międzyczasie wreszcie wykorzystuję krajkę od Urien, która leżała u mnie już stanowczo zbyt długo: 
A to dopiero początek listy :) Myślę, że w styczniu i lutym będzie sporo wpisów o rzeczach, nad którymi pracuję. W każdym razie takie mam postanowienie noworoczne ;)




10 komentarzy:

  1. Ile to już dwa lata? Leci ten czas, leci...
    Wzorek na jedwabiu taki jak na szkicu? Jeśli tak to tylko pozazdrościć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba nawet trzy. Nie chciałam jej zużywać na byle co, bo za ładna - a teraz wreszcie się doczekała godnej oprawy :) Na żywo wygląda świetnie z tą plecionką i na brązowym podkładzie :)

      Teraz chyba przyjdzie czas, żeby wełniano-lnianego "Kostrupa" wykorzystać wreszcie :D

      Usuń
    2. Wzór na jedwabiu taki, ale podejrzewam, że inaczej się rozłożą rozety na obszyciach, bo wizualizację robiłam niespecjalnie zachowując skalę, wydaje mi się, że są większe w naturze.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. To bardzo słuszne skojarzenie :)

      Usuń
    2. Nie chcę się na razie za bardzo rozpisywać (żeby coś zostało, jak wrzucę zdjęcia skończonego zestawu :D ), ale w przypadku stroju madziarskiego bardzo dużo opiera się na analogiach :)

      Usuń
    3. Tak nie do końca w temacie a poza tym pewnie już masz, ale Aarhus University w tym miesiącu pozwala ściągnąć za darmo "Woven into the Earth. Textile Finds in Norse Greenland" tutaj http://en.unipress.dk/m%C3%A5nedens-gratis-e-bog/ Pozdrowienia i Szczęśliwego Nowego Roku z nowymi projektami!

      Usuń
  3. Pytanie mam - chyba wiem co to za kaftan, ale skąd pomysł na taki schemat obszyć? szczególnie zastanawiają mnie obszycia na ramionach :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z wolna skrobię o nim (i reszcie zestawu) jakiś tekst, skąd taki pomysł też w nim będzie :)

      Usuń
    2. Czekam z niecierpliwością, tym większą, że sam zabieram się za szycie podobnego kaftana :).

      Usuń