wtorek, 6 sierpnia 2013

Fińska narzutka

To dziś tylko tak na szybko, bo uświadomiłam sobie, że tego jeszcze nie pokazywałam.
Narzutka fińska, ozdobiona aplikacjami z brązu wg. rekonstrukcji stroju z Masku.

Nie jest ideałem - była robiona na bazie kupnej narzutki, przez co nie dało się zrobić odpowiednio długich frędzli. Ale aplikacje na siateczce z frędzli zachowane.

Ile się przy tym naklęłam to moje, efekt był tego warty :)




Jasnobrązowych wełnianych nici użyłam do zakończenia siateczki, żeby się nie rozpadła - przy okazji stanowią przedłużenie frędzli. Oryginalne powinny być jeszcze dłuższe, ale tak też jest fajnie.


Aplikacje wykonane są z drutu o średnicy 0,5 mm, a każda sprężynka ma średnicę 0,5 cm.



Wykończenie przy karku


I narzutka w całości.

Sporo się nauczyłam w kwestii robienia takich aplikacji przy tym projekcie - wykorzystam to do pracy nad swoim strojem na XIII w. Chyba  że ktoś chciałby fiński strój? Chętnie uszyję kolejny (chociaż lojalnie ostrzegam, że nie będzie to tanie zamówienie ;) )

2 komentarze: